Φραγκίσκος Παρασύρης: Κατά της Ιδιωτικοποίησης του Λιμένος Ηρακλείου

Φραγκίσκος Παρασύρης: Κατά της Ιδιωτικοποίησης του Λιμένος Ηρακλείου

Στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Φραγκίσκος Παρασύρης, δήλωσε την κάθετη αντίθεσή του στην παραχώρηση του Λιμένος Ηρακλείου σε ιδιωτική εταιρεία. Η συζήτηση του σχεδίου νόμου για το λιμάνι ήταν έντονη, με τον κ. Παρασύρη να υπογραμμίζει την ιστορική σημασία της απόφασης για την πόλη του Ηρακλείου και την Κρήτη συνολικά.

«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για το Ηράκλειο και την Κρήτη», δήλωσε ο κ. Παρασύρης. «Το Λιμάνι υπήρξε βασικός μοχλός ανάπτυξης για την πόλη και το νησί, λειτουργώντας ως κέντρο εμπορίου και εξωστρέφειας. Μετά από 100 χρόνια λειτουργίας, το λιμάνι πωλείται σε ιδιωτική εταιρεία, και η πόλη θα πρέπει να δοκιμάσει μια νέα συνεργασία με το ιδιωτικό πλέον λιμάνι».

Ο κ. Παρασύρης άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση για την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων χωρίς ενιαίο αφήγημα και συνεκτική στρατηγική. Τόνισε την έλλειψη οράματος για τα λιμάνια της χώρας και την αναπτυξιακή τους διάσταση. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι το τίμημα των 80 εκατ. ευρώ είναι υψηλό και τα χρονοδιαγράμματα ασαφή, ενώ δεν υπάρχει master plan για την ανάπτυξη του λιμανιού.

Ο κ. Παρασύρης ζήτησε από την κυβέρνηση να αξιοποιήσει τα προγράμματα Electriport και Hupiness για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμανιού, με κυματική ενέργεια, cold ironing και μείωση του κόστους για τα πλοία. Υπενθύμισε ότι η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία δεσμεύει τη χώρα να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμανιών, κάνοντας τα πιο ανταγωνιστικά.

Ο κ. Παρασύρης απαίτησε τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των λιμενεργατών του Ηρακλείου, όπως έγινε στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, και ζήτησε τη συμμετοχή του Δήμου Ηρακλείου στη διοίκηση του νέου οργανισμού λιμένος.

Ο κ. Παρασύρης έκλεισε την ομιλία του με την αναφορά στην αδικία που υφίσταται ο Δήμος Μαλεβιζίου. Ζήτησε από τον Υπουργό να αποδοθούν τα ανάλογα αντισταθμιστικά οφέλη στον Δήμο και να προβλεφθεί ο διακριτός ρόλος του στο νέο οργανισμό. Τόνισε ότι ο Δήμος Μαλεβιζίου είναι ο πιο επιβαρυμένος της Κρήτης, με τη δραστηριότητα εταιρειών και δημοσίων φορέων να υποβαθμίζει την περιοχή περιβαλλοντικά.

«Η χερσαία ζώνη πρέπει να περιέλθει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μαλεβιζίου και μέσω συνεργασίας να ενισχυθούν τα αλιευτικά καταφύγια στους Δήμους Βιάννου και Γόρτυνας», τόνισε ο κ. Παρασύρης, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο.

Exit mobile version