Σε ερώτηση στη Βουλή, ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, απηύθυνε ερωτήματα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, σχετικά με την πρόοδο και τον σχεδιασμό των συνοδών έργων που αφορούν το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου στην Κρήτη. Το αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται ως έργο “εθνικής σημασίας” και αναμένεται να ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, προσελκύοντας επενδύσεις και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Κύριο θέμα που έθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης αφορά την εξασφάλιση της προσβασιμότητας του αεροδρομίου από όλη την Κρήτη. Μετά την πρόσφατη επιθεώρηση στον χώρο κατασκευής, που επιβεβαίωσε την τήρηση του χρονοδιαγράμματος με προγραμματισμένη ολοκλήρωση τον Φεβρουάριο του 2027, αυξάνονται οι ανησυχίες για την ανάγκη βελτιωμένων οδικών συνδέσεων προς και από το αεροδρόμιο.
Ο βουλευτής τόνισε την ανάγκη άμεσης κατασκευής της σύνδεσης του αεροδρομίου με τη Μεσαρά, μιας περιοχής με αυξανόμενο τουριστικό και παραγωγικό ενδιαφέρον. Η υπάρχουσα σύμβαση προβλέπει μόνο τη σύνδεση με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και τη νότια σύνδεση προς Βιάννο. Η απευθείας σύνδεση με τη Μεσαρά, μήκους μόλις 18 χλμ, παραμένει εκτός σχεδιασμού, ενώ η υπάρχουσα διαδρομή μέσω Ηρακλείου ξεπερνά τα 77 χλμ.
Προτείνονται επίσης νέα τμήματα οδοποιίας για την κάλυψη της σύνδεσης «Καστέλλι Γόρτυνας – Πρωτόρια», για την οποία το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη εκπονήσει σχετικές μελέτες, και νέες παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ευρύτερη προσβασιμότητα.
Μεταξύ των αιτημάτων είναι η δημιουργία συστήματος σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το αεροδρόμιο με τα μεγάλα αστικά κέντρα και το λιμάνι του Ηρακλείου, διευκολύνοντας τη μετακίνηση των επισκεπτών και των κατοίκων.
Για την προστασία της περιοχής γύρω από το αεροδρόμιο, ο κ. Κεφαλογιάννης έθιξε την ανάγκη άμεσης υλοποίησης αντιπλημμυρικών έργων, τα οποία επί του παρόντος καλύπτουν μόνο τον χώρο εντός του αεροδρομίου. Προκαταρκτική μελέτη που εκπονήθηκε το 2023 εκτιμά κόστος 60 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα στην ευρύτερη περιοχή.
Επιπλέον, αναφέρθηκε η ανάγκη εγκατάστασης δικτύου τροφοδοσίας καυσίμων, καθώς η χρήση βυτιοφόρων για την τροφοδοσία του αεροδρομίου μπορεί να θέσει κινδύνους για την οδική ασφάλεια και να προκαλέσει φθορές στο οδικό δίκτυο.
Εκτός από τις βασικές συνδέσεις, ο βουλευτής αναφέρθηκε και σε μικρότερα έργα υποδομής, όπως την αποκατάσταση των τοπικών δρόμων, τις συνδέσεις ύδρευσης και άρδευσης, και τις περιβαλλοντικές απορροές από τον βιολογικό καθαρισμό για άρδευση. Τόνισε την ανάγκη συντονισμού ενεργειών για να εξασφαλιστεί ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι πλήρως προσβάσιμο και λειτουργικό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες όταν παραδοθεί το 2027.
© NotosOnline